Continguts

Secció
CB Secció
Categoria
CB Categoria
Revista
CB Número de revista
El nou i suggeridor embrió creatiu de la IA combina les últimes tecnologies amb l’enginy, la creativitat i l’atzar, al mateix temps que convida al joc i a l’experimentació artística. En aquest context, neix ‘Digital Impact’, la primera exposició purament digital del país que disposa d’un sentit ple sense dependre d’altres disciplines.
Amb l’objectiu de contribuir al coneixement sobre el planeta vermell, promoure l’exploració de l’espai i fomentar la divulgació científica, especialment entre noies joves, set dones s’establiran a l’estació de recerca de Mart al desert de Utah.
Olot és la seu del Sismògraf, el festival que detecta el moviment del cos i del planeta. Enrere ha quedat aquell projecte local que s’emmarcava en el dia de la dansa. En la seva 15a edició, floreix convertit en una autèntica celebració de les arts vives híbrides i contemporànies.
Jordi V. Pou (con)viu amb l’art de la fotografia des de la joventut i en aquesta s’expressa. Ho fa com a mitjà professional, però també d’expressió. Així, en l’art d’aquesta tècnica naixen propostes expositives com ‘Observed(o)’ o ‘Kokovoko’.
Hugo Caselles-Dupré, Pierre Fautrel i Gauthier Vernier (29 anys tots) van fundar Obvious amb l’objectiu de demostrar que la IA pot fer més que fer circular cotxes sense conductor o transformar la fabricació: també pot ser creativa.
Conversem amb ChatGPT-3 per saber quina és la seva opinió sobre la capacitat creativa de la IA i altres qüestions relacionades amb la nostra cultura, i la seva: artificialisme, per oposició a humanisme.
D’ençà que em van informar que existia la possibilitat de conversar amb un xat d’intel·ligència artificial, he joguinejat amb la idea de cercar-li’n els límits… Enceto la conversa amb les recances evidents: “No parlaré mai de coses personals, íntimes, amb un aparell” –em prometo.
La construcció intel·ligència artificial s’encunya per primera vegada per l’informàtic John McCarthy durant la conferència a Darmouth l’any 1956. Considerada l’embrió de la disciplina, unes dècades més tard, la terminologia està de moda i esdevé cabdal en l’argumentari tecnològic. Però, què succeeix en el sector de les arts?
Les arquitectures imaginàries han estat un motiu recurrent de representació a través de la història de l’art. El desenvolupament d’aquestes arquitectures s’ha vist motivat majoritàriament des de dos vessants: la il·lustració d’un passat fantàstic i la concepció d’un futur imaginat. 
Soc Artemisia Gentileschi, la primera dona que va entrar a l’Acadèmia de les Belles Arts de Florència sota el patrocini dels Mèdici, la filla d’Orazio Gentileschi. Vosaltres dieu que soc la primera pintora feminista. Em vau desenterrar a finals del segle XX per reivindicar-me.
Sota el títol LatAm Boom!, la 27a edició d’Animac, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, celebrada a la ciutat de Lleida entre els dies 23 i 26 de febrer, es dedica a l’esclat que l’animació llatinoamericana ha viscut en les darreres dècades.
La IA és una tecnologia que ha tingut un impacte profund en molts aspectes de la societat, i la seva influència en el sector creatiu i de les arts no és una excepció. Tanmateix, arribarà la IA a ser un element disruptiu en la nostra manera de fer i crear les coses?