Juan Carlos Aguado Ruiz és un artista de collage i dissenyador gràfic graduat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona. És membre actiu del col·lectiu Edinburgh Collage Collective, amb el qual estableix connexions i col·laboracions amb artistes d’arreu del món.
La censura és l’antiart, simbolitza la mort de l’artista i nega la meravella de la vida
A partir de la seva obra, Aguado narra visualment les històries que li bateguen per dins, sense oblidar que realment qui acabarà les seves obres serà la persona espectadora. Mitjançant el collage, i també l’assemblatge, l’artista resignifica papers i objectes en peces que estan molt meditades conceptualment. Tant la música com el cinema li són motors en l’obra.
Tot i que em deixi portar pel collage, quan estic treballant sempre intento comunicar alguna cosa
Amb One (2021), la seva primera exposició en solitari, l’artista elaborà una selecció de 35 peces amb les quals explorà certs aspectes de les construccions socials a partir del collage. La seva última creació, Urdimbre, que s’ha exposat recentment a La Pequeña Galería de Madrid, escodrinya el crit natural de la dona a partir d’unes cordes de violí. Fins avui, la seva obra ha estat seleccionada i exposada a Espanya, Escòcia i Noruega entre d’altres.
Soc dissenyador gràfic i per això dono importància al brainstorming, amb el qual resolc preguntes. Amb el collage, en canvi, me les plantejo
Aquesta peça forma part d’un Open Call de collage i està elaborada a partir de la portada d’una revista sobre ‘La cara de Déu’ adquirida al barri dels Encants de Barcelona. És un treball que fusiona temes de religió i diners, en què el concepte està molt meditat, una característica que encara conservo de la meva època com a estudiant. A partir del poema ‘Poderoso caballero es don Dinero’ de Quevedo, em pregunto: com quedaria representada la cara de Déu en un bitllet o una moneda?