Shan (Psychiclollipop)

Lahore (Pakistan)

Shan, artista pakistanès que treballa sota el nom de Psychiclollipop, va iniciar la seva trajectòria en guió i teatre abans d’orientar-se cap al disseny gràfic, àmbit en què es va formar de manera autodidàctica com a artista visual. Professionalment es consolida a l’agència Ogilvy com a director d’art per a marques internacionals, abans d’emprendre un camí independent per explorar idees més enllà dels límits del món comercial.

La seva obra fusiona corrents pictòrics clàssics amb l’estètica digital i biomecànica, i incorpora motius culturals del sud d’Àsia, com l’ornamentació mogol o la pintura en miniatura. Aquest llenguatge hibrida història, mite i tecnologia, i dona lloc a retrats i figures humanes reconfigurades amb circuits, tatuatges i implants que evoquen una relació íntima entre el cos i la màquina. El resultat és un univers ple de colors i formes surrealistes que despleguen en clau simbòlica la tensió entre allò ancestral i allò futurista.

En l’actualitat desenvolupa projectes en què la intel·ligència artificial és una col·laboradora activa, com a les sèries Hieroglyphic Circuitry, A Teeth of Time o Floral Cubism, amb què explora les interseccions entre llegat cultural i estètiques digitals. També és membre de la comunitat IIIIL i prepara la seva participació en una exposició col·lectiva a l’Argentina sobre la relació entre IA i identitat.

Articles relacionats

En l’àpex d’un racionalisme estanc, marcat pel paroxisme capitalista i els extrems ideològics, la IA emergeix com un mirall incòmode del nostre ego. La pregunta és inevitable: sabrem transformar l’algoritme?