Los Detectives

Los Detectives és una companyia barcelonina formada l’any 2016 per Mariona Naudin, María García Vera i Marina Colomina. De forma conjunta, desenvolupen projectes per investigar “allò femení” i les possibilitats de l’escena, qüestionant els límits de tots dos per generar un llenguatge propi. Provenint cadascuna de camps que van de l’antropologia al cinema i passant per les belles arts, aprofiten els seus interessos per expandir-ne el llenguatge escènic i desbordar-lo.

L’equip artístic té un gran interès per explorar la fragilitat, el ridícul i l’experiència com a lloc de coneixement i aprofundeix en estratègies d’estranyament, intentant dialogar amb la intel·ligència del públic, posant en joc les habilitats de les intèrprets. El seu treball es caracteritza per tenir un toc fresc i divertit i arribar a tot tipus de persones.

Han elaborat peces com Kopfkino, estrenada al Mercat de les Flors l’any 2016, una peça que explora les repercussions del consum de ficcions audiovisuals en els cossos i les identitats des d’una perspectiva de gènere com un collage físic amb molt d’humor. També a Pienso casa, digo silla, s’endinsen en el món dels místics medievals i, sobretot, en la figura de Hildegard von Bingen per parlar de la potencialitat de la creença i reivindicar el coneixement vivencial que aquestes veus visionàries han aportat a la història.

Recentment, han estrenat Concrete Matter, una obra en què els referents comparteixen escenari amb les intèrprets, les seves mares. En aquesta ocasió, proposen un dispositiu escènic que parla de la projecció i realització a través dels cossos, els seus i el de les seves mares. La peça és una versió personal de Les tres germanes en què juguen amb els codis inherents del teatre, la performance i la coreografia per tal de parlar i qüestionar-se des de la fragilitat i l’humor.

Contacta amb l'artista:
losdetectives2017@gmail.com

Articles relacionats

Durant els últims vint anys, el Teatre Municipal de Girona ha estat la seu principal del Temporada Alta, Festival de Tardor de Catalunya. Fins ara, amb una cartellera que, juntament amb el programa propi, conservador i comercial del teatre, havien perpetuat una clientela quinquagenària.