Rio de Janeiro (1962)
Eduardo Kac és un artista brasiler establert als Estats Units, reconegut internacionalment com a pioner de l’art transgènic i del bioart. La seva pràctica artística explora les interseccions entre biologia, genètica i tecnologia, obrint un debat crític sobre els límits de la creació i la condició humana en l’era de la manipulació de la vida.
Kac va assolir una gran projecció internacional amb l’obra Genesis (1999), en què transformava un fragment bíblic en un codi genètic bacterià, i especialment amb GFP Bunny (2000), el conill fluorescent Alba, que es convertí en un símbol de les tensions entre ciència, ètica i art. Al llarg de les dècades, ha expandit la seva recerca cap a entorns de telepresència, poesia hologràfica i experimentació amb ecosistemes vius.
La seva obra ha estat presentada a institucions com l’Art Institute of Chicago, el MoMA PS1 de Nova York, la Biennal de Venècia o l’Ars Electronica de Linz, i ha estat objecte de nombroses publicacions acadèmiques i crítiques. Reconeixements com el Golden Nica d’Ars Electronica o el Prix Ars Electronica el situen com una figura clau en l’art contemporani, en un espai liminal entre ciència, filosofia i pràctica artística.
Actualment, Kac continua desenvolupant projectes que qüestionen la nostra relació amb la vida artificial i els organismes modificats, consolidant-se com una veu imprescindible en la reflexió sobre els futurs de la biotecnologia i l’art.