El Bòlit, l’Associació Cultural La Volta i Les Bernardes obren la convocatòria per seleccionar tres projectes artístics que apropin l’art contemporani a la mainada d’entre sis i dotze anys. Els projectes es desenvoluparan aquest juliol a les places de Santa Eugènia, Can Gibert del Pla, Sant Narcís i Salt, en el marc del programa Segona Residència. Les sol·licituds poden presentar-se fins al 24 de gener a les 12 h.
Aquesta iniciativa transforma l’espai públic en un punt de trobada entre artistes i canalla, amb l’objectiu de fomentar l’aprenentatge creatiu i noves dinàmiques culturals. Així, la convocatòria busca tres artistes o col·lectius, preferentment del territori gironí, que treballin pràctiques artístiques contemporànies orientades als infants i que es puguin desenvolupar a l’espai públic des d’una perspectiva participativa. Les propostes seleccionades s’implementaran durant tres vespres del mes de juliol i convertiran les places en espais d’art i experimentació.
El projecte es dirigeix especialment a aquells barris en què les places es mantenen vives durant l’estiu, plenes d’infants que juguen al carrer, però on les iniciatives culturals són menys freqüents. Amb Segona Residència, aquestes places menys cèntriques es redefineixen com a punts d’intercanvi cultural i creatiu. L’objectiu és apropar les pràctiques artístiques contemporànies a canalla d’entre sis i dotze anys, alhora que es genera una reflexió col·lectiva sobre l’entorn urbà. Per tal de desenvolupar els projectes, s’ofereix una dotació econòmica de 1.250 € per plaça.
A través de llenguatges i tècniques diverses, els projectes han de:
- Fomentar el coneixement de l’entorn urbà mitjançant l’art.
- Incentivar l’interès pels centres i col·lectius artístics locals.
- Promoure models relacionals innovadors entre mainada i artistes.
Els artistes o col·lectius interessats poden presentar les seves propostes fins al 24 de gener a través del formulari. La resolució de la convocatòria es farà pública el 2 de febrer i en podeu conèixer més informació accedint a l’enllaç.