Yolanda Domínguez és artista visual experta en comunicació per a la igualtat. Realitza accions de participació col·lectiva i peces audiovisuals que reflexionen sobre els estereotips de la nostra cultura. Al mateix temps, compagina la vida artística amb l’àmbit educacional i col·labora regularment amb mitjans de comunicació i institucions públiques.
Fa més d’11 anys que crea treballs de participació col·lectiva i peces audiovisuals que tenen com a objectiu desemmascarar el masclisme normalitzat en la nostra cultura. Autora del llibre Maldito estereotipo amb l’editorial Penguin Random House, ha fet altres treballs com Poses, una acció en què diverses dones imiten les poses absurdes amb què se les representa en el món de la moda i causa tota mena de reaccions d’alarma; la contracampanya Accesibles y Accesorias, com a protesta contra un anunci sexista d’una famosa marca d’ulleres que va aconseguir retirar l’anunci i que canviés d’agència de publicitat; o Nens Vs. Moda, on un grup de nens comenta les campanyes de moda dels últims anys desvelant la violència implícita que existeix cap a la figura femenina. I si fem una mirada en les obres més recents, trobem Una dona de l’edat de Clooney, en què dones de 60 anys fan un càsting per coprotagonitzar el proper espot de Nespresso.