Paula Artés

Compromesa a donar a conèixer i qüestionar les estructures de poder i control, l’artista balaguerina Paula Artés mostra les entranyes que estan amagades als ciutadans partint d’una investigació prèvia essencial i utilitzant la fotografia com a excusa per accedir a aquests espais i qüestionar-los col·lectivament.

Del 2015 al 2017, treballa d’assistent personal de la fotògrafa Tanit Plana, i més endavant d’assistent al Summer Camp d’IDEP, d’assistent de producció a l’Editorial RM i a Studio Management a l’estudi de Jordi Bernadó. En l’àmbit de residència artística, va estar un mes durant el 2019 a HISK, a Gant (Bèlgica) i tres mesos durant el 2022, col·laborant amb el DiS del diari Segre de Lleida a l’Arxiu Jabalina del Museu d’Art La Panera.

Algunes de les seves obres han rodat per Balaguer, Fuerzas y cuerpos; a Mataró, En el patio trasero; al Festival Mirades de Torroella de Montgrí, Firma; Registrar, mirar, recorrer al Museu de la Música de Barcelona, entre molts altres espais.

El passat 3 de novembre va inaugurar l’exposició OCPC de producció del Museu de la Música, a la Fundació Toni Catany de Mallorca. Així mateix, ha estat a la residència artística Lo Pati de les Terres de l’Ebre, amb la beca d’intercanvi de residències creatives del Bòlit, Centre d’Art Contemporani.

Categoria
Fotografia
Contacta amb l'artista:
hola@paulaartes.com

Articles relacionats

Compromesa a donar a conèixer les estructures de poder i de control de les societats de vigilància, l’artista utilitza la fotografia com a excusa per accedir a aquests espais i qüestionar-los col·lectivament.
La llibertat d’expressió, conjuntament amb la necessitat creativa, estableixen un pols de tensió amb certs aspectes de la moral cívica. Tanmateix, qui decideix si una obra és censurable?